Elke nieuwe release van StepBridge moet uitgebreid getest worden. De eerste tests doen we zelf, maar voor een grondiger test is een praktijktest door een grotere groep testers onontbeerlijk. Er moet op verschillende systemen worden getest, met verschillende instellingen en met verschillende gewoonten.
We zoeken daarom StepBridgers die deel willen uitmaken van onze testers.
Wat doet een tester?
Als u tester bent dan geldt voor u:
- U krijgt een nieuwe versie van StepBridge net wat eerder dan de rest van StepBridge.
- U gebruikt StepBridge precies zoals u gewend bent. Het gaat dus om normaal gebruik; er hoeven geen speciale dingen te worden gedaan (maar soms vragen we wel om gebruik te maken van een bepaald onderdeel van StepBridge).
- Als er een nieuwe testversie beschikbaar is, dan krijgt u bij het inloggen automatisch een update naar deze nieuwe versie (zoals u nu ook al krijgt als er een nieuwe versie is).
- U hoeft dus niet zelf een testversie te downloaden. Het is niet mogelijk de normale versie en de testversie naast elkaar te installeren. U maakt als tester altijd gebruik van de nieuwste versie van StepBridge. De ene keer is dat de testversie, en de andere keer de reguliere versie die iedereen gebruikt (op momenten dat er niets getest hoeft te worden).
- Een belangrijke reden om te testen is om zeker te weten dat het programma nog correct werkt, ook voor wat betreft onderdelen waaraan niets gewijzigd zou moeten zijn. Bij de meeste updates zullen we dan ook niet vermelden wat er gewijzigd is (u ontvangt ook niet elke keer bericht als er een nieuwe versie is). Het gaat er om dat het programma als geheel goed blijft werken. Incidenteel kan het wel voorkomen dat we de testers alvast laten kennismaken met een nieuwe functie, en vragen deze extra aan de tand te voelen.
- Indien we constateren dat er een probleem is met de testversie, dan kunnen we testversie intrekken. U krijgt dan bij het inloggen een automatische update naar de reguliere versie (dus naar een eerdere versie).
- Op dit moment kunt u alleen nog de Windows- of Mac-versie van StepBridge testen. De app (iPad/Android/Web) volgt later.
Kortom, als tester hoeft u niet heel veel extra’s te doen. We vragen u het programma als normaal te gebruiken. Wel kan het zijn dat u zo nu en dan tegen (meestal kleine) problemen aanloopt.
Hoe meldt u een probleem?
Als u als tester tegen een probleem aanloopt, dan vragen we u het volgende te doen:
- Controleer onderaan op deze pagina of het probleem al is gemeld.
- Als het probleem nog niet is gemeld, meld het dan op klantenservice@stepbridge.nl
- Beschrijf het probleem zo uitgebreid mogelijk, en sluit indien mogelijk altijd een screenshot bij.
Hoe wordt u een tester?
U wordt tester door u bij StepBridge op te geven als tester. Wij merken u dan in ons systeem aan als tester, waardoor u een eventuele testversies ontvangt als u inlogt bij StepBridge.
Hoewel u ons een dienst bewijst door tester te worden, moeten we toch enkele eisen stellen aan testers:
- U moet vlot kunnen omgaan met de computer. Bijvoorbeeld een screenshot maken en bijlages versturen moet geen probleem zijn.
- U moet ermee kunnen omgaan dat er zo nu en dan een foutje zit in een onderdeel van het StepBridge programma. Meestal zal dit gaan om iets cosmetisch.
- U moet een actieve StepBridger zijn (min. 30 spellen per week), waarbij u bij voorkeur gebruik maakt van verschillende onderdelen (bv. toernooien en competitie).
Voldoet u aan de eisen, en wilt u ons testteam versterken, stuur dan een mail naar klantenservice@stepbridge.nl en meld u aan!